Embrunman (You could be mine)

Lani sam u Embrun došao pomalo nespreman i plasirao se na 4. mjesto, a ove godine sam puno više pažnje posvetio specifičnoj pripremi za ovu utrku. Skoro mjesec dana sam proveo na visinskim pripremama u St. Moritzu (1800m nadmorske visine) u trening grupi Brett Sutton-a. Odradio sam dosta treninga sličnog profila, tako da sam očekivao da će mi utrka izgledati kao još jedan dugi trening. U Embrun sam stigao u četvrtak i zadnje treninge odradio idući dan. Na svakom od tih treninga je tempo bio bolji nego što bi po osjećaju trebao biti. Nadao sam se da će se tako nešto dogoditi kad se spustim u nizinu i morao sam paziti da „sačuvam municiju“ za idući dan.

start po mraku

Start utrke je po tradiciji bio u 6:00h po mrklom mraku. U prvih 20-ak minuta, dok se ne razdanji, prati se čamac s reflektorima. Prvu grupu nisam mogao pratiti, a nije bilo nikoga malo sporijeg od njih pa sam skoro cijelo vrijeme plivao sam. Bilo bi bolje da sam mogao plivati nekome na nogama, ali što je tu je, na ovoj utrci plivanje ionako djeluje kao zagrijavanje. Na izlasku iz prve tranzicije sam vidio Victora del Corrala. Očekivao sam da ću isplivati barem 2-3 minute ispred njega pa sam bio malo razočaran. Ali ispostavilo se da je on imao dobro plivanje, a ne da sam ja toliko loše isplivao, jer smo za grupom favorita zaostajali 3 minute.

Početak lova

Del Corral-u odgovara ova staza i mislim da ima rekord biciklističke staze na ovoj utrci u jednom od prijašnjih izdanja. Pustio sam ga da diktira tempo na prvom brdu. Pri vrhu brda sam shvatio da je i Gustavo Rodriguez s nama, a u daljini sam već vidio i prvu grupu pa se činilo da smo smanjili zaostatak. Na nizbrdici sam se odvojio od španjolskog dvojca. To me malo iznenadilo jer su obojica bili na cestovnim biciklima i teoretski bi trebali biti u prednosti na tehnički zahtjevnoj nizbrdici po uskoj cesti.

Na nizbrdici sam dodatno smanjio zaostatak za favoritima i ulovio sam priključak kad smo ponovno prolazili kroz Embrun, na otprilike 40-om kilometru biciklističke staze. Dok sam ih stizao mislio sam da bi bilo dobro voziti u grupi do uspona na Col d’Izoard i uštedjeti nešto snage za glavni uspon. Ionako kažu da prava utrka počinje tek tada. Međutim, čim sam ih sustigao taj plan je pao u vodu. Malo sam ubrzao dok sam prestizao i kad sam nakon par minuta vidio da sam se uspio odvojiti, više nije bilo okretanja nazad. Nešto kasnije sam stigao Pasteur-a koji je isplivao sam još 3 minute ispred glavne grupe i našao se u vodstvu. Osjećao sam se odlično, a kad si u vodstvu na račun adrenalina dobiješ još nešto energije.

11890384_1040270029318161_7521079451382532682_o

U podnožju Izoarda su mi rekli da imam 2 minute prednosti. Nadao sam se da me do vrha neće stići jer sam mislio da onda imam šanse ponovno se odvojiti na nizbrdici i malo ravnijem dijelu koji slijedi. Ne da me nisu stigli nego sam na vrhu imao 3:15 minuta prednosti pred Cunnamom i više od 4 minute u odnosu na sve ostale. Pri vrhu je počela kiša i temperatura se spustila na 5C. Nije bilo ugodno, ali znao sam da dobro podnosim hladnoću i da će ostalima vjerojatno biti neugodnije nego meni.

iznad oblaka

Spust po mokroj cesti je prošao dobro, a prolazak kroz Briancon mi je jedna od ljepših uspomena na utrku. Ispred sebe sam imao dva policijska motora pod rotirkom koji su „čistili cestu“, te još motor od organizatora. Bilo je dosta gledatelja kroz grad, ali teško je bilo išta vidjeti jer je sve bilo nizbrdo pa su brzine bile visoke, a trebalo se koncentrirati na zavoje i rupe na cesti. Uglavnom, osjećao sam se kao predsjednik države :).

11874994_979795118738174_4819169671332029974_o

Prošlo je dosta vremena dok sam dobio novu informaciju o prednosti. Otprilike 20-30 kilometara prije kraja bicikla javili su mi da imam 8 minuta u odnosu na Cunnamu i više od 10 u odnosu na sve ostale. Skoro sam pao s bicikla kad sam to čuo. Zadnji uspon na Cote de Chalvet sam odvozio malo rezerviranije. Nisam upao ni u kakvu krizu nego sam mislima već bio na trčanju. Zbog toga se prednost malo istopila pa sam na početku trčanja imao 6 minuta u odnosu na Cunnamu i nešto više od 9 minuta u odnosu na del Corrala, te više od 10 minuta u odnosu na sve ostale uključujući petorostrukog pobjednika Marcel-a Zamoru.

Prednost je bila velika, ali i Cunnama i del Corral su poznati kao jaki trkači. Cunnama je pobjedio u Rothu 2012. sa maratonom od 2:40h, te je bio 4. na Havajima 2013. Del Corral je jedan od najboljih trkača u sportu i već je nekoliko puta trčao ispod 2:40 na ironman-maratonu. Planirao sam u prvom krugu trčati svoj tempo i ne obazirati se previše na konkurenciju. O pobjedi nisam razmišljao, a u tom trenutku bi bio sretan i sa 2. ili 3. mjestom.

11822501_10153482053576963_3529806857994041988_n

Na trčanju sam također imao osjećaj da idem dosta rezervirano, ali bio sam na tempu za maraton od 2:50h. Trkačka staza u Embrunu nije ekstremna kao biciklistička, ali nije ni lagana. O težini staze dovoljno govori činjenica da je rekord staze 2:49h kojeg drži Zamora. Znao sam da će me teško bilo tko stići ako održim taj tempo do kraja. Unatoč dobrom startu, Cunnama je već u prva 3 kilometra smanjio zaostatak za minutu. Međutim, nakon toga se prednost topila puno sporije pa je do polovice staze nadoknadio još samo 40 sekundi.

Do mene nije došla informacija da je Cunnama na zadnjem usponu na biciklu reducirao prednost, pa sam mislio da sam na početku trčanja imao oko 8 minuta prednosti. Kad sam na ulasku u drugi krug čuo da je 4:20 minuta iza mene pomislio sam da bi moglo biti gusto. Negdje oko 25. kilometra sam saznao da je prednost ostala ista, a par minuta nakon toga sam prošao pored zvučnika iz kojeg se čula pjesma „You could be mine“ od Guns n’Roses-a. Tada sam u stvari prvi put pomislio da bi ova utrka stvarno mogla biti moja.

Do 30. kilometra sam držao isti tempo kao u prvom krugu, a tek onda je postalo pomalo teško. Šest kilometara kasnije sam saznao da je konkurencija u još većoj krizi te da je prednost narasla na 10 minuta. Bilo je vrijeme da malo povučem ručnu i mirno privedem utrku kraju. Bilo mi je jasno da je pobjeda u džepu, nije mi bilo teško, ali svejedno, tih zadnjih 6km se jako odužilo. Na kraju sam najbržem vremenu bicikla dodao najbrže vrijeme trčanja (2:53h) i pobjedio sa 12 minuta prednosti pred del Corralom te 13 minuta pred Cunnamom.

11905764_1045610602140549_1385383001525785560_n

Embrunman je kultna utrka u Francuskoj. Ovo je bilo 32. izdanje utrke, što je čini jednom od utrka s najdužom tradicijom u Europi. Uz to je možda i najteža utrka na ovoj distanci, a vjerojatno i najljepša. Pobjeda na ovoj utrci, u ovakvoj konkurenciji, mi je daleko najbolji rezultat do sad i veliki poticaj da nastavim dalje istim putem.

11138086_871161706285537_5261750886265630905_n

Garmin file

rezultati

Oglasi

Posted on Kolovoz 17, 2015, in utrke and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 15 komentara.

1. Čestitke,
    Već si legenda!!

2. Kresimir Ivic

Bog vidi sav naš trud i nagradi nas. Najbolje godine su pred tobom, samo i dalje tako. Želim ti puno zdravlja i sav trud će se sigurno nagraditi-naplatiti 🙂

3. Svaka čast Andrej! Tvoji bivši radni kolege su jako ponosni na tebe, a posebno tvoj Ericsson APIO tim. Samo naprijed, slijedi svoj san! I vrati nam se jednoga dana…

4. @Kresimir Hvala, potrudit ću se da bude još ovakvih izvještaja

@APIO Hvala i pozdrav kolegama. Možda se i vratim, ali neka me još malo 😉

5. Bravo Anderj!!! Cestitam na super utrci i na zasluzenoj pobjedi!!!

6. Čestitam na pobjedi!!!
    Uživancija je čitati ovaj izvheštaj.

7. jebeno!

8. Cestitam,
    Neka te zdravlje sluzi i da nastavis tako.
    Svaka cast!

9. Još jednom sve čestitke!
    Još trebaš rasturit Keinlea i Frodena na Havajima 🙂

10. Hvala.
    To će bit malo teže, ali probat ćemo 🙂

11. Ja računam za dogodine 🙂

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )