Challenge Barcelona – izvještaj

U nedjelju je došao red na prvu važniju ovosezonsku utrku, Challenge Barcelona. Dočekalo nas je vjetrovito i ne baš pretoplo vrijeme. Jutarnje temperature su se vrtile oko 10C, a ni dnevni maksimum nije prelazio 17C uz povremenu kišu, te često jak vjetar. Da se utrka kojim slučajem održala dan prije ne znam bi li se plivanje uopće moglo održati. Ja i Jakša smo to jutro odradili kraći trening u moru i oba smo se sa treninga vratili bez naočala. Ne znam kako bi se u takvim uvjetima snašli neki amateri kojima plivanje i u mirnoj vodi predstavlja izazov. Ovako je to izgledalo dan prije utrke (na videu valovi izgledaju manji, trebao sam Marinu poslati bliže vodi :-)):

Plivanje

Idući dan, vjetar se malo smirio, pa održavanje plivanja nije došlo u pitanje. Na start su nas prozivali po startnom broju, a ja sam stao uz Maccu. Da bar u jednom segmentu utrke budem rame uz rame s njim, pa taman to bio sami početak.

Imao sam za mene netipično dobar start. Brzo sam ulovio ritam, nije bilo tučnjave i činilo mi se da sam u dobroj poziciji. Nakon prve bove sam primjetio da se jedan plivač odvojio od grupe u kojoj sam plivao pa sam obišao grupu i krenuo za njim. Dosta brzo sam ga ulovio, ali onda sam slučajno uočio bovu s moje desne strane.

Ovako je izgledalo plivanje, plivali smo prema istoku a sunce se tek pojavilo na horizontu

To je bio znak da smo skrenuli previše prema obali, pa sam morao mijenjati kurs. Bila je to jedna od bova koje su tu samo kao orjentir (kao što se vidi na karti), ali ipak na brifingu su rekli da i njih treba proći s desne strane. Problem je bio što smo plivali prema istoku na kojem se tek pojavilo sunce koje je u kombinaciji s valovima učinilo bove nevidljivima.

Nakon promjene kursa sam ostao sam. Mislio sam da je lov za rezultatom gotov, ali ipak htio sam barem odraditi dobar bicikl i trčanje što bi mi podiglo samopouzdanje za naredne utrke. I dalje nisam ništa vidio, ali barem su bove koje sam prolazio bile s ispravne strane. Nekoliko puta sam stao i okretao se oko sebe u nadi da ću uočiti ili neku od bova ispred ili neku grupu. U jednom od tih okretanja sam primjetio da je nekakva grupa iza mene, pa sam nastavio i očekivao da će me uskoro uloviti. Nisam mogao znati koja bova je zadnja, nakon koje bi trebalo skrenuti nazad na obalu, pa sam nakon što bi prošao neku bovu pogledao u pravcu obale u nadi da ću vidjeti šator u kojem je zona izmjene. Ako šatora nema znači da trebam produžiti. Međutim vjetar je malo pomaknuo bove pa šator nije bio okomito u odnosu na zadnju bovu nego se trebalo malo vratiti po dijagonali. Zbog toga sam i nakon zadnje bove produžio ravno, ali brzo su se pojavili čamci i usmjerili me nazad. Tada me i grupa stigla.

Još je tinjala nada da su se i drugi pogubili, pa da nije sve izgubljeno. Sat sam nosio samo da ne zakasnim na start i nisam pokrenuo štopericu. Na njemu je pisalo 7:28h, pa sam pretpostavio da nisam previše izgubio ako je utrka stvarno startala u 7:00 kako je bilo planirano. U tranziciji sam vidio Dejana, a na početku bicikla i Britanca Skippera što je bio znak da sam još u igri. Čini se da je ona grupa koja je bila iza mene, bila grupa u kojoj bi se obično našao na plivanju. Sad sam do pred kraj plivanja bio ispred njih što je dobar znak za buduće utrke.

Bicikl

profil biciklističke staze

Na biciklu sam krenuo jako od starta. Ispred mene je bio Španjolac Mugica koji je diktirao tempo dok se blagi uspon nije pretvorio u nešto jači uspon kad sam preuzeo kormilo. U međuvremenu smo prestigli dosta natjecatelja koje inače ne vidim do trčanja, pa sam sad već bio siguran da na plivanju nisam previše izgubio. Osim toga, nitko od njih nije držao priključak pa sam znao da i na biciklu idem jako dobro.

Do vrha prvog brda sam ostao sam. Na vrhu sam ulovio Talijana Brustolon-a koji me pratio na ravnom dijelu nakon nizbrdice, a i Mugica je ponovno uhvatio priključak tako da se do idućeg i najdužeg uspona formirala mala grupa. Pred uspon nas je prestigao Cigana kojem, sudeći po tempu kojim je krenuo na brdo, nije bilo do druženja. Uskoro smo ostali samo ja i on, a tempo je postao malo komforniji. Zadao sam sebi cilj da pokušam s njim ostati do vrha, pa tko živ, tko mrtav. Znao sam da je lukav i da će iskoristiti svaku priliku pa sam pustio da diktira tempo i pazio sam na eventualne skokove. Mislim da nikad nisam bio tako koncentriran na biciklu. Cigana prešalta, ja prešaltam. Cigana ustane, ja ustanem. Cigana pljune, ja pljunem…

20x30-CBFC0034

Pri vrhu, kad je već postalo jasno da ću zadani cilj ostvariti, palo mi je na pamet da slijedi tehnički zahtjevna nizbrdica. Kao što se da naslutiti idući cilj mi je bio održati priključak s bivšim profesionalnim biciklistom na tehničkoj nizbrdici. Začudo, i taj cilj sam ispunio nakon čega sam pomislio da me se sad neće riješiti do tranzicije.

Slijedio je dio koji ide blago nizbrdo na kojem smo vozili 50-60 km/h. U jednom trenutku se 15m razmaka pretvorilo u 25-30m, a taj razmak se zadržao idućih 10-ak kilometara. Niti sam se ja mogao vratiti na 15m niti je Cigana mogao povećati prednost. Na kraju sam ipak morao podići bijelu zastavicu i gledati kako silueta biciklista ispred mene postaje sve manja.

U međuvremenu se počela nazirati i grupa od 3 biciklista ispred mene. Polako sam im se približavao, a priključak sam ulovio kad smo došli na treći uspon. Skoro da nisam mogao vjerovati kad sam na začelju grupe vidio Maccu. Osim njega tu su bili Nicholls i Lopez Diaz.

u dobrom društvu

U zadnjih 10-ak kilometara sam preuzeo diktiranje tempa. Nicholls i Lopez Diaz su u tom dijelu malo izgubili priključak, pa sam dobio palac gore od Macce kad me prestizao u zadnjih par kilometara.

Trčanje

Na početku trčanja sam se osjećao odlično. Negdje oko oznake za 1. km sustiže me Macca i idući smo kilometar trčali rame uz rame. Prva stvar koja mi je pala na pamet kad me stigao je bila: “Nadam se da će ovo netko uslikati”. A kad sam malo kasnije vidio fotografe rekao sam mu: “Mate, I need to get those photos”. Nakon što smo skupa protrčali kroz ciljni prostor, Macca je značajno ubrzao i ja taj tempo nisam mogao pratiti. Taman kad su mi ambicije počele rasti i kad se pojavila misao da bi taj tempo mogao držati do kraja. Nedugo zatim, prestigao me i Nicholls koji je izgledao kao da trči brže od 3 min/km.

ne, nije riječ o preticanju za cijeli krug

Nakon što sam ostao bez društva ulovio sam svoj ritam koji mi je djelovao i više nego komforan. Sjetio sam se da na ruci imam štopericu pa sam je pokrenuo nakon 3-4 km, čisto da provjerim da možda ne idem presporo. Prva 3km koja sam štopao su bila: 3:29, 3:28, 3:29 min, što je bilo i više nego zadovoljavajuće. U tom dijelu je malo pomogao i vjetar koji je puhao u leđa, a isti taj vjetar mi je bio znatno manje simpatičan nakon okreta. Unatoč vjetru, tempo je i dalje bio dosta dobar, 3:35 – 3:40 min/km, osim dijelova sa puno oštrih zavoja koji su bili nešto sporiji. Vjerovao sam da mogu otrčati 1:15h, pa sam bio na dobrom putu da to i dokažem.

20x30-CBFM0086

Na početku drugog kruga sam se i dalje osjećao vrlo dobro i bio sam gotovo siguran da ću u najmanju ruku moći držati isti tempo kao u prvom krugu. Često se na dužim utrkama tijek događanja naglo okrene, a tako je bilo i ovaj put. U jednom trenutku razmišljaš o podizanju tempa, a par minuta kasnije nisi siguran hoćeš li doći do cilja. Disanje je i dalje bilo relativno lagano, ali noge su počele otkazivati poslušnost. Pojavile su se i naznake grčeva koji su srećom ostali samo “naznake”.  Vjetar je u međuvremenu otpuhao oznake za kilometre, pa više nije bilo moguće pratiti prolazna vremena. Ali više mi nisu ni bila bitna. Bilo je bitno samo doći do cilja. Zadnje kilometre je dodatno odužio vjetar u prsa. Nekoliko kilometara prije cilja prestigao me Arraiza koji je se u tih zadnjih par kilometara probio do 8. mjesta. Znao sam da Lopez Diaz nije daleko pa sam i dalje nastojao držati kakav takav tempo u nadi da je i on u krizi. Ulovio me 500m prije cilja, a ja sam doteturao u cilj na 12. mjestu.

konačno u cilju

Utrkom sam zadovoljan i mislim da mi je ovo jedna od najboljih utrka do sad. Plasman i nije nešto, imao sam ja i boljih plasmana na Europskim prvenstvima, ali konkurencija je bila poprilično jaka, a zaostaci mali. Ti zaostaci se pomalo smanjuju pa se nadam da će se uskoro i potpuno istopiti.

rezultati

biciklistička dionica: garmin | strava

Oglasi

Posted on Svibanj 22, 2013, in utrke and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 komentara.

1. Odličan rezultat :):
    Imaš sliku sa Gomezom? :):)

2. Nema ih puno koji mogu biti u istoj slici sa Gomezom za vrijeme utrke 🙂

3. Andrej, čestitke… Pohvala za odličan blog. Pratim redovno 🙂

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )